Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu

Manila

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

11 Augustus 2011 | Filipijnen, Manilla

Ha,

Hoe ist daar? Beetje meer zomer nu?

Ben ondertussen in Cairo geweest. Niet heel veel van gezien, want met een lange broek aan door 40 graden lopen vind ik niks. Dan kijk ik liever uit t raam over Tahrir, en praat ik wat met de weinige mensen die ook in t hostel zitten.
Zoooooooveel soldaten en politie op t plein, er omheen, en in de straten eromheen. Veilig! Dacht ik ff. Maar dat bleek al snel een vergissing te zijn. Schoten, rennende mensen, paniek, en t hek voor mn hotel waar ik een meter vandaan stond, werd dichtgemaakt. Huilende vrouwen ervoor. Shit wat ben ik weer eigenwijs dat ik hier wel heen dacht te kunnen! Maar na 5 minuten liepen mensen weer rustig met kinderen terug richting plein, stond ik aan de goeie kant van het hek, en vroeg de man van de beveiling of ik weer mee naar buiten wilde. "Dat is leuk" zei hij. "Of ga anders een paar foto's maken vanaf t dak". Echt niet! Ik kijk wel uit t raam, op tijd naar bed en morgen de bus naar Alexandrie. Maar dat bleek ook weer niet nodig. De dagen erna was t rustig. De soldaten staan er trouw op hun plek. Af en toe gaat er 1 op z'n knieen om te bidden.
Die ramadan heeft ook wel wat. Rustig op straat. En een mooi moment als iedereen weer mag eten. Ook de soldaten die op t plein staan, (de hele dag in 40 graden zonder water..) gaan even bij elkaar zitten om te eten. T enige moment op de dag en nacht dat er niet elke 2 meter een soldaat staat. Mooi toch?!
Natuurlijk ook een dag naar pyramides geweest.
Nu in de Filipijnen. Armoede is t 1e wat me opvalt. Nog in Manila, en net een vlucht geboekt voor zaterdag naar Boracay, wat hopelijk een mooi eiland is, waar ik zonder raar aangekeken te worden door moslims, een avondje aan de wodka kan.

Doei

  • 11 Augustus 2011 - 17:03

    Marly:

    halo cindy ik mis jou en we heben panenkoeken ge eten xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx marly

  • 11 Augustus 2011 - 18:35

    Tante Ankie/ome Arie:

    ha meisje,kijk jij wel een beetje uit?? hier schrikken we wel van hoor,het ene moment rustig en dan plots een schiet partij op straat. Best wel eng lijkt me.Ja en dan die ramadan raar dat je pas kan eten na zonsondergang,we hebben het in de vakantie in Turkije ook mee gemaakt,als we er waren.En dan die armoede,je beseft dan wel hoe goed we het hebben in ons nederlandje, en jij ziet het helemaal van dichtbij.Hopen dat je het op Boraca heel leuk gaat krijgen en dat het gaat lukken met die WODKA!!!!!Have fun and be care full.Groetjes van ons

  • 12 Augustus 2011 - 15:29

    Tante Joke:

    Ha Cindy
    Ik hoop dat Baracay je weer heel veel moois en goeds te bieden heeft en je er mooie ontmoetingen zult beleven.
    Zorg goed voor jezelf en maak er weer wat moois van.

  • 14 Augustus 2011 - 13:54

    Anna:

    He Cin,

    Lekker aan het reizen?
    He meis, ik ben met het pic. systeem van JP bezig en vroeg me af of iemand de foto`s digitaal heeft?
    Heb jij ze ergens opgeslagen toevallig?
    Geniet nog met volle teugen ok?

    Groetjes Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Egypte, Filipijnen,

Recente Reisverslagen:

25 December 2011

Jordanie

04 December 2011

Bangkok

27 Oktober 2011

Vietnam

16 Augustus 2011

Boracay

11 Augustus 2011

Manila
Cindy

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 42718

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 10 Maart 2016

Honduras en Nicaragua

07 Maart 2013 - 26 April 2013

Zuid Afrika

03 November 2010 - 10 Februari 2011

Maleisie+Nieuw Zeeland

23 September 2009 - 09 Februari 2010

Mijn eerste reis

09 Juli 2011 - 30 November -0001

Egypte, Filipijnen,

Landen bezocht: