Boracay - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu Boracay - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu

Boracay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

16 Augustus 2011 | Filipijnen, Manilla

Gek hoe je als je ergens nieuw aankomt, de vorige plek toch wel een beetje mist. De mannen met een witte jurk, en rooie turkentot op hun hoofd (wat trouwens niet voor de hitte in de woestijn is, zoals ik eerst dacht, ze gaan zo t vliegtuig in) de thee, t ramadansfeertje, en zelfs de onzinnige woordjes nederlands die ze spreken. "allemachtigprachtig, asjemenou, jeetjemineetje" Wie is er toch begonnen met dit soort onzin aan buitenlanders te leren?! En dan vragen ze mij uit te leggen wat dat betekent.
Armoede zien, is toch wat anders dan erover horen. En tis makkelijk gedacht dat er vast een rijke klojo op de straathoek wacht om t bij elkaar gebedelde geld van kindjes in ontvangst te nemen. Maar een kindje van een jaar of 4 dat dankbaar, en een beetje angstig voor t personeel van t restaurant, de restjes van mn avondeten (geen honger meer toen ik me afvroeg wat er eigenlijk in die worstjes zit. Hond? Aap?) meeneemt, gezinnen die buiten onder een paraplu slapen, mensen die op straat vuilniszakken ondersteboven halen op zoek naar iets bruikbaars, en de mensen die hun taxi bakfiets als huis gebruiken, dat is armoede, en moeilijk om gevoelloos te negeren. Al weet ik best dat er waarschijnlijk binnen een minuut 15 kindjes om je heen staan als je er 1 geld geeft, en al zag ik de een beetje hoe t werkt, toen een kindje dat net kon lopen wijzend naar mij dr broertje van een jaar of 3 riep, die als een robotje voor me ging staan met z'n handje opgehouden.
En tuurlijk is t onhandig van die mensen om kinderen te krijgen onder die omstandigheden, maar toch, ze hebben niks, dit moest gewoon niet kunnen.
Nu op een paradijs eiland. Witte stranden, blauwe zee, palmbomen, 100 winkeltjes die dezelfde troep en I LOVE BORACAY t shirtjes verkopen, en af en toe een flinke stortbui. Creatief volk met vervoersmogelijkheden. Vanalles wordt er aan een fiets, brommer of motor gebouwd, om mensen of goederen te vervoeren. Parasol erboven, en daar is t eigen bedrijf..
Misschien komt t door Egypte, maar ik vind de volgens internet zo'n agressieve en irritante verkopers wel prima. Geen gedram of achtervolgingen, gewoon "oke, fijne dag nog".
Kortom; ik doe (weer) niet veel anders dan achter de slenterende chinezen op en neer over t strand lopen, rondkijken en 3x per dag douchen.
Ff kijken of ik morgen op tijd op ben om de fiets/brommerbak, boot, nog een boot, bus, jeep, te halen naar een nieuwe plek. Puerto Galera. Tis een beetje lastig reizen hier met al die eilanden.

Liefs

ps; van de week een paar minuten volle maan, met daaromheen een lichtcircel, met daaromheen een regenboog gezien! Heeft vast een naam, maar ik wist niet dat dat bestond, en dacht "allemachtigprachtig"

  • 17 Augustus 2011 - 12:32

    Sandra:

    Heej

    nou heb ik je net gemist op msn...
    Je hebt weer mooi geschreven!
    Die foto kan ik niet meer laten zien, omdat ik msn afsloot, dan is ie weg he.
    En omdat t savonds was kon ik hem Marly niet laten zien. Maar het was een hele mooie foto. Echt heel appart.
    Fijne reis!
    Groetjesssssss

  • 17 Augustus 2011 - 19:11

    Willy:

    je hebt er weer een allemachtigprachtig mooi verhaal van gemaakt meisje, je krijgt met zo"n reis in een paar weken tijd meer levenservaring dan wij hier in een heel jaar. jouw cd-rom is goed aangekomen,indrukwekkende foto"s,vooraL van tahir plein Cairo.ben blij dat je daar weg bent. Puerto Galera op Mindoro lijkt me een mooie stad, laat maar weer alles rustig op je af komen dan horen wij t wel weer.groetjes ben trots op je xxxx

  • 18 Augustus 2011 - 07:00

    Marieke:

    Ook ik zeg, jeetjemineetje wat kan je toch altijd mooi schrijven!! Cindy dat vind niet iedereen voor niks he? je moet er maar eens over na gaan denken wat je daar nog meer mee zou kunnen doen!! : ) leuk om je weer een beetje te volgen. x marieke

  • 19 Augustus 2011 - 08:09

    Tante Ankie Ome Arie:

    hoi lieve cindy,wat heb je toch weer mooi geschreven,allemachtigprachtig om het zo maar te zeggen!!Jeetje wat een tegenstrijdig heden als ik het zo lees,en zoals ik al eerder schreef:van de armoede horen en zien op tv is anders als dat je er zo mee geconfroteerd word.Je moet dan zeker sterk in je slippers staan om niet telkens je knip te voor schijn te halen.Cindy ga nog maar lekker genieten en nieuwe indrukken opdoen zodat wij ze weer allemaal kunnen lezen.Lieve groetjes van ons uit een grijs met flauw zonnetje beek en donk

  • 31 Augustus 2011 - 08:08

    San:

    Eej je mag wel weer een keer updaten...

  • 05 September 2011 - 10:28

    Tante Ankie Ome Arie:

    heeee wereldreiziger,hoe is het met je??? Al effe niks meer gehoord van je,geen tijd, of zin of geen gelegenheid om te schrijven?Alles is mogelijk natuurlijk.Hoop als we zelf terug komen uit Turkije dat we dan weer wat kunnen lezen over je.Schrijf dit nu maar vast want ben anders bang dat het er niet meer van komt, druk druk nog werken en ook zorgen dat de koffers gepakt zijn.Voor nu vast groetjes van ons uit een zonnig Beek en Donk, doeiiiiiiiiii Cindy

  • 08 September 2011 - 10:56

    Marieke:

    Cindyyyy... waar ben je nu?
    xx

  • 19 Oktober 2011 - 17:07

    Anna:

    He jij wereldreiziger...
    Hoe gaat het? al weer een tijd niks meer gelezen.
    Kom eens met je kont van dat witte strand af en schrijf weer eens een stukkie....
    We kunnen hier wel weer een zonnig verhaaltje gebruiken!
    Met onze grote vriend alles goed in ieder geval, dat zul je wel fijn vinden om te lezen... Groetjes!!!

  • 24 Oktober 2016 - 21:58

    Mari Rombout:

    Hoi Cindy Mooie verhalen nu zie je hoe groot het verschil rijk en armoede en toch gelukkig mooie witte stranden en zand vlaktes ik ben jaloers dat ik daar niet ben ik ben ook weer aan vakantie toe ben nu al weer twee weken thuis dus het kan wel weer hier koud daar was het 36 graden . schrijf nog maar een mooi verhaal voor ons dat we weer kunnen genieten nog een mooie vakantie toe gewenst van ons en maak er wat moois van ... haudoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Egypte, Filipijnen,

Recente Reisverslagen:

25 December 2011

Jordanie

04 December 2011

Bangkok

27 Oktober 2011

Vietnam

16 Augustus 2011

Boracay

11 Augustus 2011

Manila
Cindy

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 42728

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 10 Maart 2016

Honduras en Nicaragua

07 Maart 2013 - 26 April 2013

Zuid Afrika

03 November 2010 - 10 Februari 2011

Maleisie+Nieuw Zeeland

23 September 2009 - 09 Februari 2010

Mijn eerste reis

09 Juli 2011 - 30 November -0001

Egypte, Filipijnen,

Landen bezocht: