Nog steeds in Dahab - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu Nog steeds in Dahab - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Dahab

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

20 Juli 2011 | Egypte, Dahab

Nog steeds in Dahab. Met airco, wc, douche en zelfs een laken en handdoek ondertussen. Ik snap elke dag een beetje meer. Boodschappen zijn goedkoper als je iemand van hier meeneemt. Sigaretten ook. Broodjes falafel ook. Je krijgt dan alleen geen kopjes thee aangeboden. Over de brug wil iedereen effe buurten. "kom hier eten, goedkoper dan de HEMA" "oh, you are from Holland, hoe gaat t?" Ik ben niet zomaar onder de indruk van wat nederlands, en bouw met mijn paar woordjes arabisch een krom zinnetje terug. Dat rondreizen is al snel veranderd in rondhangen he... Dit moet wel 1 van de paradijsjes op aarde zijn.
Dag in de woestijn geweest, en had niet gedacht dat ik dat zo gaaf zou vinden. Niks te zien dan bergen, zand en stenen. Lopen en klimmen over stukken waar t onmogelijk lijkt. Geen leven te zien zo ver als je kunt kijken. En dan opeens een soort van iniminidorpje waar bedoeinen wonen, waar als tol een paar sigaretten op een steen worden gelegd. Wat doen die mensen toch de hele dag daar in t niks?.. Ze hebben in ieder geval de hasjhandel hier in handen, en die loopt volgens mij aardig.
Nu ist weer tijd om naar de sterren en de maan te kijken, met t geluid van de zee op de achtergrond. Ik heb t r maar druk mee.

x


  • 19 Juli 2011 - 18:12

    Sandra:

    Mooi mooi mooi
    Geschreven en de foto's!
    Geniet ervan! Je hebt het verdient!

  • 19 Juli 2011 - 18:57

    Tante Ankie:

    hoihoi,gelukkig niet zo lang hoeven wachten op weer wat nieuws van jou.Ooooo..... wat ben ik stiekem een beetje jaloers op ons Cindy,kijken naar de sterren en de maan met het geluid van de zee op de achter grond.En wat leuk dat je de woestijn zo mooi vond, al is het dan alleen maar zand,bergen en steen.Aardig om te lezen dat de mensen daar een paar woordjes ned. spreken en jij wat kromme zinnen arabisch,wel lachen.Ook heel mooie foto"s.Lieve Cindy pas goed op jezelf,en geniet vooral.Groetjes Oom Arie Tante Ankie

  • 20 Juli 2011 - 11:45

    Tinie En Frank:

    Hoi Cindy

    Nu heb je tijd genoeg,om weer arabisch te leren,mischien dat je in de toekomst wel als tolk kunt rondtrekken.HAHA.ook mooie foto,s Cindy,met n supermarkt zag ik,dus ook weer n beetje nederland daar.
    en fijn dat je alles leuk vind!!!!!
    Cindy nog veel plezier op je ontdekkingstocht.

    groetjes Tinie en Frank

  • 20 Juli 2011 - 12:48

    Fam. Janssen:

    hallo, wij hoorden van jullie pap en mam waar je allemaal heen ging en natuurlijk van de mooie site!
    jij hebt al veel gezien kan ik wel lezen! super leuk en geniet er van!!!
    groetjes rick jorita jamie en dion janssen

  • 22 Juli 2011 - 05:24

    Richard:

    Geen zeehonden laten doodknuppelen daar! Leuk stukje weer. Dag!

  • 23 Juli 2011 - 08:59

    Willy:

    hoi meisje,leuke foto's.da's weer wat anders dan tussen dolfijnen zwemmen of een oerang outang op schoot.die laatste foto moet dan saudi arabie zijn. indrukwekkend.goeie vlucht morgen xxxxx

  • 23 Juli 2011 - 14:13

    Tante Joke:

    ha Cindy,
    Ik lees zojuist je verslag van 11 juli en 20 juli. Ik was dus een beetje achter.
    Maar heb nu weer helemaal bijgelezen en ik krijg ook alweer helemaal de vakantiekriebels als ik weer lees wat jij zo spontaan weer allemaal meemaakt. Dat is ook echt wel het voordeel van jou manier van reizen.En wat doe ik ondertussen? Ik ben vanmorgen nog bij oma geweest en ze heeft weer een gezonde kleur en is goed opgeknapt,kei fijn om haar zo weer te zien.
    wil ik je ook graag even laten weten.
    En verder ben ik aan het werken en nog wat werken in het klokhuis en ook voor ons begint het nu af te tellen naar de vakantie toe. Maar meisje, ik wil jou heel veel leuke gezellige warme lieve humoristische mensen toewensen op je pad.
    Enne geniet ervan.xxx

  • 25 Juli 2011 - 18:25

    Sandra Bron:

    He meid,

    Had laatst al een keer gekeken op je site, maar toen zat je nog in Nederland.
    Dus dacht laat ik nu maar even opnieuw gaan kijken!!!
    Zie dat het allemaal goed gaat daar, in ieder geval heb je heel wat beter weer als hier in het natte en koude Nederland!!!
    Maar ze zeggen dat het hier beter gaat worden, dus dat hopen we dan maar.
    In ieder geval heb ik vanaf volgende week dan eindelijk vakantie!! En dan maar hopen dat we wat beter weer hebben, als de mensen die de afgelopen weken vakantie hebben gehad.
    Nu ben ik ah werk bij J.p, en hier gaat het allemaal z'n gangetje.
    Nieuwtje: Yvonne is bevallen van een gezonde dochter genaamd " Lisa" Dacht dat je dat wel leuk vondt om te weten.
    Nou meid, ik ga maar weer even verder met werken. We houden contact, pas goed op jezelf.

    Groetjes Sandra en een dikke knuf!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Dahab

Egypte, Filipijnen,

Recente Reisverslagen:

25 December 2011

Jordanie

04 December 2011

Bangkok

27 Oktober 2011

Vietnam

16 Augustus 2011

Boracay

11 Augustus 2011

Manila
Cindy

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 42690

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 10 Maart 2016

Honduras en Nicaragua

07 Maart 2013 - 26 April 2013

Zuid Afrika

03 November 2010 - 10 Februari 2011

Maleisie+Nieuw Zeeland

23 September 2009 - 09 Februari 2010

Mijn eerste reis

09 Juli 2011 - 30 November -0001

Egypte, Filipijnen,

Landen bezocht: