Dahab - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu Dahab - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu

Dahab

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

11 Juli 2011 | Egypte, Dahab

Nou,, er gebeurt alweer zoveel. Wat zal ik wel en niet vertellen om jullie een beetje een indruk te geven...
In t kort zou ik zeggen dat t veilig is, en dat de mensen erg goed engels praten.
Dat ik mn nacht zweten, en 100 keer omdraaien onder de waaier die meer als een fohn voelt, binnen 3 minuten vergeten was toen ik vanmorgen in de tuin ging zitten. Aan t strand, met de zon, genoeg wind, Saudie Arabie aan de overkant, lieve mensen, muziek erbij, en natuurlijk een blikje cola. T "wat kan een mens nog meer willen" gevoel. Tuurlijk zou een wc op de kamer, en een douche waar water uitkomt totdat je m zelf uitzet, fijn zijn. Maar ik ga vanavond met veel plezier weer onder die fohn liggen voor 3 en een halve euro, wetende dat mijn leven er zo voorlopig uit gaat zien.

Zo, en nu wat details tussendoor, om een beetje te laten zien hoe zoiets gaat.
Vechtende taxichauffeurs op t vliegveld, een Nederlandse vrouw gevonden waar ik de taxi mee kon delen,de chauffeur, een frotmenneke die vaag bleef doen over de prijs totdat ik m wilde inruilen, bleek haar a.s. man te zijn.
Door Cairo met de taxi is een toer op zich. Je weet niet waar je moet kijken. Eindelijk t hostel gevonden, (Waarom blijf jij daar? Helemaal alleen, dat is niet goed! Morgen word je wakker en heb je geen tas meer. Je moet in een goed hotel zitten. etc etc) Verrek, wa netjes, die taxichauffeur laat me niet alleen voordat hij weet dat ik een kamer gevonden heb.Kom ik weer goed weg, want ze wilde me op een kamer dumpen met een kerel uit ik weet niet meer welk land. Met een beetje een schuldgevoel terug naar t aanstaande echtpaar, die t geen probleem vond, en besloot mij mee te nemen naar hun hotel. Op hun kosten. Geen kans dat ik ook maar iets mocht mee betalen.. "hier ga ik echt geen week blijven, gammele bedoeling" vond de vrouw. En ik was alweer onder de indruk omdat bleek dat ik niet ergens achter haakte met een backpack, maar dat t personeel mn tas voor me naar boven wilde brengen. Luxe!
Als ik dan toch de volgende dag moet verhuizen, kan ik net zo goed meteen de bus pakken. De eerst volgende ging naar Dahab. Prima. Daar ben ik nu.

En als ik dan meer details wil vertellen kan ik nog zeggen dat de buschauffeur al na 5 minuten een tussenstop maakte om met een in de weg staande automobilist te gaan vechten, ik onderweg een slaapplaats aangeboden kreeg door Ahmed, dat ik de enige witte in de bus was, dat er regelmatig iets wat op beveiligingsmannetjes lijkt een keer de bus in en uit lopen zonder verder te kijken naar eventuele gesmokkelde goederen of mensen, dat ik een hele discussie aan "moest" omdat ik liever niet 5x zoveel betaal voor wat drinken dan een local doet, dat ik de taxichauffeur hier irriteerde met mn enthousiaste en verbaasde reacties toen ik een kameel over straat zag sjokken, en later 15 geiten op een straathoek zag liggen.
Hier aangekomen wist een wat oudere man die aan reikie en meer van dat soort dingen doet, mij te vertellen dat ik mn energie niet goed verdeel. Levens van een 27 jarige in Egypte, en in Nederland vergeleken. Erg leerzaam voor allebei. Homo's???? Die hebben we in Egypte niet! De gevangenis in als je ongetrouwd met iemand slaapt??? Met dat soort dingen raak je niet snel uitgepraat. Suiker met thee erbij.
En vandaag al 25 keer gehoord dat ik zonnebrandcreme moet gebruiken.

Of gewoon de korte versie; ik vermaak me prima, heb al minstens 10 Ahmed's ontmoet, en ben heeeeeel blij dat dit pas t begin is.

De volgende keer hou ik t daar weer gewoon bij, maar voor nu is dit misschien een beetje een verduidelijking voor alle mensen die t toch maar een raar idee vinden om zomaar in je 1tje op reis te gaan.

Doei!

  • 11 Juli 2011 - 11:51

    Sandra:

    Goed zo!
    Genieten!!!

  • 11 Juli 2011 - 14:19

    Tante Ankie:

    Hoiiiiii Cindy,wist al dat je het goed maakte via face book.Gelukkig maar,want als ik dit zo lees dan is het een heel gedoe daar met taxi en hotel!!En ja wat moet ik verder nog schrijven,hetzelfde als ons Sandra,geniet maar lekker,let op je geld,en laat je niet "flessen" Dikke knuffel en tot schrijfs.

  • 11 Juli 2011 - 17:34

    Willy:

    hoi Cindy, wat had ik een rotgevoel toen ik je zaterdag naar Schiphol bracht, maar nu ik je verhaal gelezen heb besef ik weer hoe geweldig dit is voor jou en hoe blij je bent, t moet ook wel mooi zijn om zo een tijdje te leven zonder wekker zonder stress zonder gemauw en gezeur en veel zien en meemaken fantastisch. nu begrijp ik ook al die smsjes die je onderweg in de auto kreeg van andere backpackers van eerdere reizen. die willen ook weer weg natuurlijk. geniet ervan meisje,ben trots op jou xxxxxxxxx ps laat die achmeds wel daar als t kan

  • 12 Juli 2011 - 15:22

    Tinie Frank En Oma:

    Ha Cindy

    Heeeeeeeeeel fijn om te horen dat je hel al goed naar je zin hebt.
    En dat er ook op je gepast wordt n beetje,dat heb je als je in je uppie daar bent!!!
    En nu kun je daar misschien ook n beetje rondtoeren op n kameel,HAHA
    Oma is hier bij mij, om mee te kijken hoe het daar met je je gaat,
    Ook is ze nu goed opgeknapt,dus geen zorgen Cindy!!!!!!!!!
    Wij hopen dat je nog veel lieve mensen daar tegenkomt,die ook weer voor verrassingen zorgen,LEUK TOCH!!!!Dat is nu vakantie he!!!!!
    Cindy verder nog veel plezier daar, wij horen t wel!

    Groetjes Tinie Frank En Oma

  • 13 Juli 2011 - 17:29

    Richard:

    laat die achmeds wel daar als t kan haha... Goeie reis!

  • 13 Juli 2011 - 21:25

    Ara:

    oke, maar hier hebben weer lekker hele dagen regen. Nog een fijne vakantie.
    Groetjes

  • 15 Juli 2011 - 19:05

    Annie Janssen,:

    Zoals ik je beloof heb hier mijn berichtje.Je eerste verhaal is weer super mooi.Als het reizen je niet meer bevalt kun je nog altijd schrijfster worden.Cindy ik wens je nog heel veel plezier.Ik blijf je volgen,en schrijf nog wel een keertje,Gr. uit Boekel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Dahab

Egypte, Filipijnen,

Recente Reisverslagen:

25 December 2011

Jordanie

04 December 2011

Bangkok

27 Oktober 2011

Vietnam

16 Augustus 2011

Boracay

11 Augustus 2011

Manila
Cindy

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 42682

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 10 Maart 2016

Honduras en Nicaragua

07 Maart 2013 - 26 April 2013

Zuid Afrika

03 November 2010 - 10 Februari 2011

Maleisie+Nieuw Zeeland

23 September 2009 - 09 Februari 2010

Mijn eerste reis

09 Juli 2011 - 30 November -0001

Egypte, Filipijnen,

Landen bezocht: