The place to be heet Sanur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu The place to be heet Sanur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu

The place to be heet Sanur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

09 December 2009 | Indonesië, Batavia

Na de vele reacties op mn vorige verhaal, dacht ik dat ik over de rest van mn tijd in Bali ook maar es moest vertellen.
Daar ben ik zo klaar mee, heb namelijk niks zinnigs of geks meer gedaan. Internetten, sapjes drinken, lezen, hangen, roken, buurten, rondkijken, en op z'n tijd verbaasd zijn over hoeveel men kan vervoeren op een fiets, of hoeveel mensen er op een scooter passen.
Net een ceremonie door de straat. Mensen in t wit, met een hoop kabaal. Al t verkeer liep natuurlijk vast.
Sanur is naar mijn mening wel veeeeel beter dan Ubud. Had t daar zo ontzettend gehad met da gedoe op de straat, bedelaars erbij. Je kon er geen 10seconde lopen zonder gevraag, en ook geen 5, ggrrr.
Gister met een vrouwtje gebuurt, die uitlegde er hier in Sanur afspraken over zijn. Ze heeft een winkeltje in een straatje waar stuk of 5 winkeltjes en restaurantje was, en ze vertelde dat per toerist, 2 mensen mogen vragen of ze iets willen. Van wat ze verkopen gaat 10.000 roepia naar de tempel. En soms delen ze, bv mensen eten bij t reastaurantje, en kopen bij haar t drinken. Goed geregeld toch?! Snap alleen niet dat ze dan geen ruzie krijgen of er wie er t verst bij z'n winkel vandaan mag staan.
Op de avondmarkt hebben ze die regeling niet denk ik. Je loopt met 1 vrouwtje mee, dan komt t volgende vrouwtje, "kom je daarna mee naar mijn winkeltje kijken" enz enz.
De vrouw vertelde ook dat er hier beveiliging is tegen de bedelaars. En net hoorde ik dat je zelf een bekeuring kunt krijgen als je geld geeft aan bedelaars. Verkopen op de stranden is hier verboden. Sanur is mijn favoriete Bali stad! (is t een stad?)
Morgen terug naar Australie. (Perth) Zal t rookbeleid, de fruit ontbijtjes, (tis rood, heeft stekels, wat je opeet is wit, met een pit?) de prijzen en de verhalen van mensen wel missen. T geonderhandel niet. Vervoer is al geregeld. Ik doe niet meer mee aan da afdingen. Vertel mij die "very last special price for goodluck" maar meteen, want ik kom onderweg nog 10 mannetjes tegen, en de goedkoopste, brengt mij morgen terug naar t vliegveld. Toen was opeens elke prijs goed, want hij moest rond dezelfde tijd ook mensen ophalen daar. Dus achterop de scooter, om aan te wijzen waar ik slaap, en nu ff internetten.
Want helaas is t gebied waar ik slaap nu aan de beurt met de stroomloze avond tot 22.00 1x per week, en dus helaas vanavond hier.
Ben weer erg tevreden over m'n aankoop bij de action; sleutelhangerzaklampje.
Doeidoei

  • 09 December 2009 - 19:42

    Sandra:

    Na de vele reacties op je vorige verhaal?????
    haha
    Dan zal ik je bij deze persoonlijk bedanken voor weer een vervolg!
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal......
    xx

  • 10 December 2009 - 15:40

    Tinie En Frank:

    hallo cindy

    en cindy, ook door n mannetje op n scootertje naar t vliegveld gebracht?
    gaat wel raar daar!!!!!
    Maar ja, als je maar weer aankomt,in perth, dan maakt t niet uit.we wensen je weer n goede reis en kijken er weer naar uit,wat daar weer zoal te beleven is voor jou.
    groetjes tinie frank en oma

  • 11 December 2009 - 19:00

    Lud:

    haa cindy
    ik moet eerlijk bekenen ik moest even wat verhaaltje van jou bijlezen drukke weken gehad.. andere werk plek nu. familie uit america op bezoek ect ect... maar wat een leuke verhaaltjes weer van jou super gaaf! fijne en prettige reis naar perth
    xxx lud

  • 13 December 2009 - 19:51

    Willy:

    hoi meisje, heb je een paar dagen gemist op skype, wat een geweldige foto,kan bijna niet wachten op die andere.ben blij dat je het zo leuk vind in Perth.ben trots op jou.xxxxxx

  • 14 December 2009 - 14:31

    Ellen En Sanne:

    Hoi Cindy,
    wij zijn hier nu samen met jullie mam naar je foto's en verslagen aan het kijken! Echt heel gaaf wat je nu allenmaal mee maakt. Zou je misschien dat leuke aapje voor anke mee naar huis willen nemen?
    Hier is het ijs koud dus geniet nog maar van het mooie weer! Nog een hele fijne reis!
    Groetjes,
    Ellen en Sanne

  • 15 December 2009 - 22:21

    Aniette T.:

    Hoi Cindy, ik ben weer helemaal bij, alle reisverhalen met grote interesse gelezen.
    Die foto met die oerang-oetang is helemaal top!
    Ik wens je nog vele mooie momenten op deze reis en een veilige thuiskomst. See you!


  • 16 December 2009 - 10:15

    Sandra:

    Kei skon foto's!!!!!!

  • 16 December 2009 - 21:58

    Joke:

    Ha Cindy,
    Fijn om weer eens helemaal bij te lezen wat je ondertussen weer allemaal hebt beleefd en om om de foto's te zien.
    Ik kan me voorstellen dat sommige momenten die je beschrijft heel bijzonder en onvergetelijk zijn.
    Verder geniet ik van de manier waarop je beschrijft wat er allemaal op je pad komt.
    En intussen ben je alweer in Australie hoorde ik vandaag van ons Tinie. Ze had Kevin en Thea vandaag gesproken, die aangaven dat ze enorm genieten van het feit dat je bij hun bent. Leuk dat familiebezoek ook een klein stukje deel uit maakt van je vakantie.
    Oma Koos bleek helemaal te glunderen volgens tante Tinie toen ze hoorde dat je nu bij Thea en Kevin bent. En ze was helemaal blij met de foto's die tante Tinie van jou voor haar had afgedrukt.
    Nou Cindy, geniet verder nog van alles wat er op je pad komt en de groetjes.
    xxx Tante Joke

  • 17 December 2009 - 18:36

    Lud:

    heej je bent bruiner als mij hihihi ;)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2010

Dat was t dan

31 Januari 2010

Ennnnnn,,,,,, weer een ander eiland

22 Januari 2010

eilandjes

13 Januari 2010

Thailandtijd

08 Januari 2010

Nog maar een paar dagen.....
Cindy

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 42745

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 10 Maart 2016

Honduras en Nicaragua

07 Maart 2013 - 26 April 2013

Zuid Afrika

03 November 2010 - 10 Februari 2011

Maleisie+Nieuw Zeeland

23 September 2009 - 09 Februari 2010

Mijn eerste reis

09 Juli 2011 - 30 November -0001

Egypte, Filipijnen,

Landen bezocht: