Eilanden, beesten en teenslippers - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu Eilanden, beesten en teenslippers - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu

Eilanden, beesten en teenslippers

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

06 November 2009 | Australië, Sydney

Oei, lig weer ver achter,,, nu ga ik mn best doen om fatsoenlijk bij te schrijven dus succes met lezen; dit wordt een lang verhaal.

Fraser island. Met 4 auto's, 4WD, self drive, self guided. 11 mensen per auto. "Wat je je er ook bij voorstelt, tis 10x beter" Dat schept hoge verwachtingen. En buiten dat die kar 10x per dag vast zit, (allemaal eruit, duwen, achteruit, opnieuw, weer vast, graven) de kuilen waardoor je van t bankje vliegt, en de groepsindeling was t ook mooi. Al is het denk ik voor de meeste mensen vooral ook de drank 's avonds die t leuk maakt. Aangezien er geen wc's waren had ik daar minder zin in. Overdag zien die dingo's er schattig uit, maar als t donker is zag ik ze pas als ze op 3, 4 meter afstand stonden, en me aankeken. Niet voeren is de regel. Maar ze zijn brutaal en echt niet bang voor mensen dus dat regelen ze zelf wel. 1 sprong de auto in, waar we voor stonden, en sjouwde eruit met een plastic zak.
Een patserige Amerikaan die z'n lef ff wilde showen, kwam de bosjes uit met een slang in z'n hand. Hhmmm.
Als t er ooit nog van komt zet ik er wat foto's bij, maar schrik niet van de schildpad; hij is dood. Tis de 1e die ik zag hier, dus vind da hij er toch op mag.

Hierna naar Agnes water, town of 1770. Ongelofelijk dat je na 5,5 uur in de bus, op zo'n duffe plek uitkomt. Snel weer weg dus. Nachtbus naar Airly Beach. Hier is t perfect!! Net een kaart. Bootjes, blauw water, palmbomen, leuke winkeltjes, veel plekken met goedkoop internet, nepstrand. Lagoon heet da trouwens ben ik achter. Hostel aan de overkant van de straat.
Geeft me een beetje tzelfde gevoel als Brisbane. Dan denk ik wel aan mensen thuis. Niet dat ik naar huis zou willen hoor, maar zou leuk zijn als jullie dit ook konden zien.
Morgen ga ik naar Whitesundayislands. 2 dagen+nachten op de boot naar t paradijs om te snorkelen. Heb me voorgenomen daar genoegen mee te nemen. Hoewel,,, zo duur is duiken nou ook weer niet..

De rest van mn tijd hier ligt nu aardig vast. Gister 4 tickets geboekt; ik ga naar Bali!!! En omdat dat toevallig goedkoper was vlieg ik over Darwin, en over Perth terug. Als ik daar dan toch ben, blijf ik een dag of 5. Zie ik toch nog meer van Australie dan ik hoopte. En daarna naar Adelaide. Nu heb ik dus nog tot de 25e om de andere dingen te doen en Cairns te zien. Dat moet lukken. Gewoon minder rond lagoons hangen ;)
De andere dingen zijn trouwens nog 2 nachten op n eiland, en ik heb me laten strikken voor een nacht in een regenwoud ofzo.. Fietsen de hele dag, kanoen, en in een tent slapen. Ppffff, da wil ik helemaal niet! Maar goed, wie weet ist prachtig en ben ik niet de enige roker. En nog een dag op een boot en snorkelen.

Had ik iemand trouwens verteld dat ik dolfijnen ging voeren? Geen dolfijn gezien weer, dus daar hoef ik niks over te vertellen.

Ik dacht dat ik nog over heel veel andere dingen wilde schrijven, maar ben t ff kwijt.
De foto's kan ik er weer niet opzetten.. Andere keer als er niet gewaarschuwd wordt dat je al je foto's kwijt kunt raken.

Ohja, niet zo'n boeiende info voor de meeste van jullie, maar heb gister teenslippers aangeschaft. Bbrrr, ik haat teenslippers. Maar ben over t algemeen tot dusver in elk hostel de enige meid met schoenen. Dat lijkt toch te zeggen dat die slippers minder irritant moeten zitten dan ze eruit zien. Bovendien minder warm dan schoenen, en minder sokken wassen. Weet t nog niet, want mocht vandaag mn nikes nog een dagje aan.

Nou zijn jullie weer!

Doeidoei


  • 06 November 2009 - 09:41

    Sandra:

    Hé!
    had ik je weer gemist vanmorgen! Fijn dat je het weer hebt bijgewerkt! Zijn we weer een beetje op de hoogte. Ga je dan de 25e naar Bali? Op teenslippers???hahahahahaha
    Echt niks voor jou, die nikes zitten zo'n beetje aan je voeten vast.... Als je ze er nog maar af krijgt. Nou meid, nog heel veel plezier en geniet er van. Over 95 dagen ben je weer thuis.....
    xx

  • 06 November 2009 - 13:49

    Marloes:

    ha cindy, je hebt het echt goed zeg!!! en wij maar werken werken... :)
    geniet er van! groetjes marloes

  • 06 November 2009 - 20:20

    Aniette T.:

    Hoi Cindy,
    Vandaag eindelijk al je reisverslagen gelezen. Leuk om je belevenissen vanuit down under te kunnen lezen, jammer dat je relatief weinig foto's meestuurt, dat zou het geheel completer maken.

    Ontmoet je daar overigens veel andere reislustigen?

    Veel reisgenot en ik kijk uit naar het volgende verhaal.


  • 07 November 2009 - 14:26

    Oma Mia:

    Cindy, fijn dat je het goed hebt daar. Ik ben nou bij jullie Sandra. Goed oppassen, goed op je eigen letten. Als je thuis bent, gaan we weer pannenkoeken eten. Groetjes Oma Mia.

  • 07 November 2009 - 16:01

    Lud:

    leuk om weer wat van je te lezen.. en ik wens je nog een fijne tijd toe geniet ervan!
    xxx lud

  • 07 November 2009 - 19:21

    Tinie En Frank:

    hallo cindy

    ook nog even mijn reactie na jou verhaal.
    Teenslippers!!!!!!!
    Kijk dan maar uit voor slangen,en koop ook laarsen,als je de bush ingaat,want die houden van blote beentjes HAHA grapje.je schrijft zo leuk en grappig,zodat wij het hier goed kunnen voorstellen hoe je het daar weer goed naar je zin hebt,en dat je ook naar adelaide gaat,zal kevin en thea tony en colin echt fijn en leuk vinden.Ben je toch nog even bij ons familie,zij zullen dagen wel weer gaan tellen tot je komt,en ook nog 4 tickets gekocht,gaat wel lekker daar met jou!!!Maar wij vinden het geweldig,Cindy heel veel plezier in bali en kijk uit naar je volgende verhaal,

    groetjes Tinie en Frank

  • 08 November 2009 - 18:07

    Tante Bep:

    Ha meisje!
    Geweldig wat jij allemaal meemaakt, daar kun je alleen maar van dromen. Nog veel plezier!Groetjes ome Frans-tante Bep

  • 13 November 2009 - 21:20

    Willy En Joke:

    Ha Cindy,
    Leuk om weer wat van je te horen.
    De ontmoeting met de Dingo's (vooral in het donker) lijkt me wel bijzonder.
    Leuk dat je ook naar Bali gaat en verder denk ik dat Thea en Kevin het zeker wel leuk vinden om jou in levende lijve te zien in Adelaide.
    Ik wens je nog veel mooie specialegezellige en ontroerende momenten
    toe bij alles wat wat er op je pad komt.Geniet ervan en we blijven je volgen.
    Liefs Joke en Willy
    xxx


  • 17 November 2009 - 18:53

    Sandra:

    Word tijd dat je weer wat schrijft..........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2010

Dat was t dan

31 Januari 2010

Ennnnnn,,,,,, weer een ander eiland

22 Januari 2010

eilandjes

13 Januari 2010

Thailandtijd

08 Januari 2010

Nog maar een paar dagen.....
Cindy

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 42742

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 10 Maart 2016

Honduras en Nicaragua

07 Maart 2013 - 26 April 2013

Zuid Afrika

03 November 2010 - 10 Februari 2011

Maleisie+Nieuw Zeeland

23 September 2009 - 09 Februari 2010

Mijn eerste reis

09 Juli 2011 - 30 November -0001

Egypte, Filipijnen,

Landen bezocht: