Terug in t ideale leven - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu Terug in t ideale leven - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu

Terug in t ideale leven

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

14 November 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ha beste mensen,

Dank je wel voor de reacties. Leuk is dat.
Kuala lumpur.. Veel gewandeld en verdwaald. In de bus, metro of trein (net een achtbaan) en ergens eruit, maar de weg terug vinden viel niet mee met die rare straatnamen. Hele leuke, vriendelijke mensen daar, uit alle landen. Iedereen spreekt engels. Knappe kindjes, die soms ook engels spreken. Knappe moeder ook. 2 winkels, een eetkraampje, 7! kinderen en een man die de halve tijd in Thailand zit. Hierna moest ik natuurlijk ook even opscheppen met een foto van de 4 romboutjes. Die witte kindjes vond de hele familie erg interessant Na vele handen heb ik m weer terug.
Er was een hindoefestival. Naar batu cave geweest en voor als ik ooit nog die foto's erop ga zetten; ja! ik ben (met veel uitrusten tussendoor) al die trappen opgelopen, of geklommen was t meer eigenlijk.
Op zaterdag had een zweeds meisje ook t onrustige gevoel. Stapavond! Die bottleshops zijn daar niet op elke hoek van de straat te vinden, maar bij navraag wist de 10e er wel 1 te vinden. Er is nog best een uitgaansleven daar. Niet zoals in Thailand maar toch.
Daklozen zijn er niet al teveel. Ook die paar blijft vervelend naar mijn mening, ik kan t niet aanzien. Heb ze 1 avond allemaal geld gegeven, en mn eten gedeeld met de magere straatkatten, maar daar ben ik ook maar weer mee opgehouden.
Kortom; fijne tijd gehad daar, goed hostel en met een rotgevoel weggegaan.
Nu alweer een paar dagen in Nieuw Zeeland. Ik was al helemaal pissig voor ik t vliegveld af kon. Een uur in de rij, en vervolgens doorgestuurd worden naar rij 4. De dramarij voor mensen die controles kunnen krijgen op de Israelmanier. Die werd mij bespaard, maar voordat ik aan de beurt was om dat te horen was ik weer een half uur nicotinevrij verder.
En nu zit ik in t smerigste, gammelste hostel dat er bestaat in Nieuw Zeeland. (dat mag ik tenminste hopen) Douche betalen als je warm water wil. 6 minuten, met een bakje dat in de gang hangt. Je moet je dus maar niet bedenken dat je toch 12 minuten wil, en hopen dat t ook werkt, en geen 4 minuten doen om om te kleden. Internet dat nooit werkt, waarna je t personeel moet gaan zoeken, en de dollar al bijna kwijt bent, een bed dat nog maar de helft van de schroeven heeft.
Veel van de mensen hier komen uit sri lanka of india o.i.d. dat is dan wel weer leuk. Vandaag bij de zee vanalles geleerd over t boedisme. Die mensen hebben wat meer te vertellen dan al die duitsers.
Nog even wennen aan die kouwe wind, en dan ben ik ook hier weer helemaal blij.
Liefs
Cindy

  • 14 November 2010 - 09:46

    Sarah:

    Heey Cindy!

    Dus je zit nu ongeveer al in Nieuw Zeeland?
    Zal wel even wennen zijn daar! 22 graden zie ik, das beter!
    Sint is in het land, dus Nederland staat weer op z'n kop... haha
    Zo naar de intocht met JP.

    Liefs!!

  • 14 November 2010 - 09:49

    Tante Ankie:

    Hey Cindy,eindelijk weer wat nieuws van jou.Keek soms wel 3 keer per dag of je al weer had geschreven.Je schrijft nl. zo mooi,dat je je helemaal kan voorstellen hoe jij daar rond gaat.Wat lief dat je de poezen eten hebt gegeven,maar ik denk dat het onbegonnen werk is!!Net zo als met die daklozen.Leuk dat je met de romboutjes hebt gepronkt,het is ook een prachtig stel.Als je het bed niet vertrouwd leg je toch je matras op de grond,kun je zeker niet vallen haha!!!Ben er sinds vorige week pas achter dat nieuw zeeland uit 2 eilanden bestaat,dat wist tante ankie dus niet domdom.Je schrijft dat moet wennen aan de koude wind,maar een troost hier is het al dagen regen regen en nog meer regen.Ik hoop en oom arie ook dat je een leuke tijd hebt daar en we blijven je volgen.

  • 14 November 2010 - 16:36

    Tante Bep:

    Ha meisje
    Sorry voor mijn late reactie maar ik ben niet zo~n PC mens neem liever een boek als ik niets te doen heb.Wij blijven toch wel op de hoogte hoe het met jou gaat. We genieten wel weer van jou schrijven. (verborgen talent) Doei Cindy fijne tijd in Nieuw Zeeland! Het is hier echt Sinterklaasweer vroeg donker en nat. In Nieuw Zeeland kan het alleen maar beter zijn Groetjes van ons Oma Ome Frans en mij xxx

  • 14 November 2010 - 17:54

    Tante Joke:

    Ha Cindy,
    Wat kei leuk om weer te lezen hoe je week in Kuala Lumpur was en hoeveel je daar alweer hebt mogen ervaren.Gelukkig maar dat je een foto van de Romboutjes hebt laten zien en niet een van mij.hi hi.(oeps Pukkie springt nu bij me schoot wil ook weten wat ik allemaal te mailen heb aan jou)En nu ben je dan aangeland in Nieuw Zeeland met nog een hele tijd te gaan.Wat je schrijft over de kennis die je aan zee hebt opgedaan over het boedhisme klinkt goed.Heel boeiend om zulke gesprekjes te kunnen voeren he? En dan vindt zo'n gesprek ook nog eens plaats aan de zee.Had ik wel even bij willen zijn.
    Geniet maar verder weer van alle nieuwe indrukken die je op gaat doen in Nieuw Zeeland. Ik wil je ook nog even een groot
    compliment geven met de manier waarop je al je belevenissen weer verwoordt in je reisverhaaltjes.Goed hoor.
    Fijn en boeiend om te lezen, en om zo een beetje met je mee te kunnen reizen.We denken aan je, tot gauw.
    Tante Jokexxx


  • 16 November 2010 - 21:48

    Anna:

    Hoi Cindy!

    Wat leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen!

    Ik ben benieuwd of de reefs je zijn bevallen.. haha ik blijf jou ook volgen... leuk!

    binnenkort zijn we collega`s... word binnenkort ingeleerd op JP

    Geniet ok?

  • 19 November 2010 - 18:53

    Tinie En Frank:

    Hallo Cindy

    Nou Cindy,Weer een heel verhaal!!
    Als je weer zo,n bed treft,slaap je toch lekkker op de grond,en douchen heb je daar ook weer snel geleerd in zo,n korte tijd.Ik had ook al gehoord, dat je weer haaien had ontdekt.En ben ook weer benieuwd,
    hoe je busreis is geweest.
    Cindy nog veel plezier verder, en mooi weer natuurlijk!!!!!!!

    Groetjes Tinie en Frank en Oma

  • 21 November 2010 - 09:23

    S:

    nog 74......

  • 21 November 2010 - 21:46

    Lotte:

    Hey! Heb je net ook al gemaild.. dacht, ik ga meten je site ff checken. Wanneer komt het volgende reisverslag? Ik zie dat het er 32 graden is.. ik zit hier op een koude zolderkamer weg te vriezen.. nice..

    Spreek je snel!
    Groetjes Lotte

  • 22 November 2010 - 09:27

    Olga:

    Hey meid, hoe gaat ie daar? Hier begint het echt winter te worden...mijn vakantie is om mag straks de slaapdienst in. Al werkkriebels of kom je nooit meer terug haha...Zielig hoor al die beestjes zou niks voor mij zijn, had dan een vliegtuig extra moeten bestellen voor de terugreis! Over nicotinevrij gesproken ben er mee gestopt die stinkstokken...
    Geniet ervan...x

  • 22 November 2010 - 19:46

    Sarah:

    Nog 73 dagen en dan mag ik naar midden amerika!! :-)

  • 24 November 2010 - 14:49

    Sandra:

    nog 71 dagen...
    Word tijd voor een update.

  • 25 November 2010 - 12:32

    Anna:

    Nog 70.....

    UPDATE!!!

  • 25 November 2010 - 14:21

    Cissy:

    Hey Cindy,

    Ik wist niet dat je weer op pad was. Klikte toevallig je site aan die ik nog onder favorieten had staan.

    Zo te lezen weer lekker aan het reizen. En wat vind je leuker, Australië of Nieuw Zeeland?

    Geniet er nog lekker van, ik zal weer regelmatig deze site checken!

    Groetjes Cis

  • 25 November 2010 - 21:42

    Marieke:

    hee, het heeft toch echt aan mij gelegen want nu heb ik je dan toch gevonden!! super leuk om je verhalen vanaf nu weer bij te kunnen houden! doe maar goed veel schrijven : )
    fijn dat het allemaal goed gaat daar en dat je steeds je plekje en je draai wel weer vind! x

  • 26 November 2010 - 12:08

    Tante Ankie:

    heeeey cindy,nog 69 dagen!!!!!

  • 28 November 2010 - 03:21

    :

    Wanneer krijgen we een nieuwe update en waar ben je momenteel? Wij zitten alweer op het zuidereiland.
    Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Maleisie+Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2011

Beek en Donk

12 Januari 2011

Langkawi

07 Januari 2011

Sandakan

30 December 2010

Kota Kinabalu

20 December 2010

Christchurch
Cindy

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 42736

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 10 Maart 2016

Honduras en Nicaragua

07 Maart 2013 - 26 April 2013

Zuid Afrika

03 November 2010 - 10 Februari 2011

Maleisie+Nieuw Zeeland

23 September 2009 - 09 Februari 2010

Mijn eerste reis

09 Juli 2011 - 30 November -0001

Egypte, Filipijnen,

Landen bezocht: