Sandakan - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu Sandakan - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu

Sandakan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

07 Januari 2011 | Maleisië, Kota Kinabalu

Ha!
Zitop t kleinste laptopje da ik ooit gezien heb te typen,,,, ga mn best doen.
Gelukkig nieuwjaar natuurlijk. Ze maakte er wel een feestje van hier. Mooi vuurwerk, druk op straat. Gewoon zoals in elke andere stad denk ik. Met nederlandse prijzen voor de drank.
Kota Kinabalu heeft mooie eilanden. Tot je knieen in het water en de vissen zijn al overal om je heen. Mooie vissen! Ik geloofde er niks van toen mensen zeiden dat Sipadan nog 100x mooier is. Maar goed, toch maar gaan kijken. Tijd zat he.. 9 uur met de bus naar Semporna. (zinloos he, om al die namen te noemen) De stad zelf is helemaal niks. De mensen lijken anders, zelfs de kinderen. Ipv verlegen wegkijken als je zwaait, kijken ze je pissig aan en eisen een ringit. Smerige, vervelende stad vond ik. Van daaruit 2 dagen naar t paradijs. Heb minstens 25 enorme schildpadden gezien. Op hun dooie gemakje zwemmen ze wat rond (achtervolgd door Cindy met een snorkel) of liggen wat op de bodem. 2 haaien. De ene was wat sneller, en ging er snel vandoor toen ik m aan wilde wijzen aan t chineesje waarmee ik ging snorkelen. Nog voordat ze m had kunnen zien. Gggrrr! De andere was te lam om te zwemmen, dus heb er een minuut op 10 boven gehangen en toen heb ik t maar opgegeven. Die vissen....... alle kleuren, vormen, en hoe noem je dat? Rondjes, vlekjes, streepjes, alles wat je kunt bedenken, en vaak ook door elkaar heen. Zwart met witte kop, blauwe rondjes op t lijf bv. Ik zou t niet geloven als iemand t zou tekenen. Niet te bevatten. Prachtig. Woorden zijn stom. Iedereen zou t moeten kunnen zien.
En nu ben ik, helemaal verbrand natuurlijk, aangekomen in Sandakan. Te laat om naar de i-site te gaan, en shit; tis weekend, moet dus maar vertrouwen op de info die t hostel geeft. En ff kijken wat ik hier ga doen. Eerst maar es mn bankrekening bekijken. Altijd spannend :)

Liefs

• 07 Januari 2011 - 17:00

Tinie En Frank:

Hoi Cindy

Reageer maar weer als eerste HAHA!!!!!
    Snorkelen en snorkelen, is wel echt jou hobby geworden he?
    vooral als het zo kleurrijk is,en onvoorstelbaar,dan wil je natuurlijk steeds meer zien.Zijn natuurlijk ook benieuwd wat Sandakan te bieden heeft,en smeer je maar lekker in met yoghurt,lekker verkoelend en haalt de brand er weer uit,je hoeft niet als n rooie kreeft thuis te komen he!!!
    En dit weekend misschien lekker stappen met leuke chineesjes,als je te veel geld over hebt ,jij blij en die chineesjes ook!!!!!!!!!
    Cindy nu nog n onderzeeboot zoeken,
    dan heb je denk ik alles wel gehad he?
    Wie weet!!!!!!!!!!!

Groetjes Tinie en Frank

• 08 Januari 2011 - 10:40

Tante Ankie:

HoiHoi

Weer een nieuw verhaaltje van jou,nu zat er niet zoveel tijd tussen.Het is je toch gelukt op de kleine laptop om ons weer op de hoogte te brengen van je reis.Wel jammer dat je zolang moet reizen om dan al die norse mensen te ontmoeten.Dat is niet leuk,maar jou kennende ga je daar gewoon aan voorbij toch???Het lijkt me idd prachtig die onderwater wereld,maar zoals ik al schreef is dat niet te verwoorden,en moet je dat zelf zien en meemaken.Maar HELAAS,niet voor ons.Alhoewel???Hoop dat je saldo nog voldoende is hahaha maar dat zal wel.Meisje geniet nog maar want de tijd begint te tellen,nog maar 26 dagen,OEIIIIIIII.groetjes uit een sneeuwloos Beek en Donk,met REGEN.

• 09 Januari 2011 - 15:14

Sarah:

Hey Cindy!!

Wauw!! Je hebt schildpadden gezien.. en vissen!! :-) Super! Misschien had je er een foto van moeten maken, dan had je ook geen poging hoeven te wagen om ze te kunnen omschrijven ;-) haha...
    Nog mooie foto's gemaakt btw? Ben benieuwd!
    Nog lekker genieten daar!
    Liefs!

• 11 Januari 2011 - 17:46

Tante Joke:

Ha Cindy,
    Wat weet je het weer allemaal kei boeiend te beschrijven. Ik geniet elke keer weer als ik je verslagjes lees.
    Fijn dat je inderdaad ook de schildpadden hebt gezien waar je je zo op verheugde.
    En verder nog allerlei mooie vissen, en 2 haaien gezien.
    Toch helemaal een kadootje denk ik zo.
    Je bent het nieuwe jaar fijn goed opgestart. Nou Meisje, veel plezier
    gezelligheid en mooie ontmoetingen met allerlei mensen voor de resterende tijd die nog voor de boeg hebt.
    Geniet ervan. we denken aan je.
    Groetjes Tante Joke