Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

30 December 2010 | Maleisië, Kota Kinabalu

Ha beste mensen,
Ben weer terug in Maleisie. Had vanuit Nieuw-Zeeland wat binnenlandse vluchten geboekt. Eindelijk weer warm weer. Het zweet druipt de hele dag van je kop hier. Ook regen elke dag. Veel regen! En de lieve, enthousiaste mensen weer, die naar me zwaaien, en "fijne kerst" roepen. Kerst was niks apparts hier trouwens. Was nog uitgenodigd door de taxichauffeur, en door t vrouwtje van de VVV, maar daar ben ik maar niet heen gegaan. Gewoon wat gewinkeld, kakkerlakken geteld, naar wijsheden van mensen geluisterd, toetjes gegeten, en apen gekeken.
Nog een dag een Japans maatje gehad van een jaar of 60, die heel Maleisie wel heeft gezien, maar waar ik behalve bierprijzen van elke plaats, ondersteund door een een zeer verontwaardigde blik, of een teleurgestelde, of een grote glimlach, weinig begrijpelijke informatie uit kreeg. Om maar een keer een voorbeeld te noemen van de verschillende mensen elke dag weer. Blijft 1 van de leukste dingen van t hele rondgaan met een rugzak. Het leven uit die rugzak blijft 1 van de mindere dingen. Wat een zooi kan ik maken...
Fijn nieuwjaar alvast.
x

• 30 December 2010 - 18:58

Tinie En Frank:

hoi cindy

kotakinabalu ligt toch aan de zee,kun je misschien lekker dobberen ,als t wat te heet is,en hopelijk tref je daar wat mensen,waar je gezellig oud en nieuw mee kunt vieren,en dat je niet pampus in je hangmatje ligt,want we zijn ook benieuwd hoe dat daar gaat.
    En als je daar weer n tijdje bent Cindy
    begrijp vanzelf alles weer beter,
    Cindy geniet daar nog maar lekker van het mooie weer,en van die lieve mensen

groetjes tinie en frank

• 30 December 2010 - 21:20

Sarah :

Hey Cindy!

Leuk dat je weer wat van je laat horen! Jaaa, die heerlijke zon is wel zo fijn. Ik verlang er ook wel naar moet ik zeggen. (Hier is het nog steeds barkoud! Nog even geduld en dan mag ook ik gaan genieten...).
    Heerlijk wanneer je je tijd kunt besteden aan het tellen van kakkerlakken en het kijken naar apen! Het zal daar wel eerder nieuwjaar zijn, toch? Wat je ook gaat doen, een fijne jaarwisseling en natuurlijk alvast het beste voor 2011!! ;-)

Liefs!

• 31 December 2010 - 10:09

Tante Ankie:

Hey Cindy,weer wat nieuws van jou,fijn om te lezen want je schrijft zo heerlijk.Goed om te lezen dat de mensen daar zo vriendelijk zijn.En dat het daar zo warm is,al regent het dan iedere dag.Hier was het glad vanmorgen,dus uitkijken geblazen.De sneeuw is nu wel minder aan het worden,gelukkig!!!Er word weer hard geknald in de straten,want dat hoort bij oudejaars dag,al mag het van mij wel wat minder.Zeg wat je rugzak betrefd,gewoon een keer omschudden en opnieuw in pakken!!!! Al lijkt het me idd wel moeilijk,want je zal zien dat wat je dan nodig hebt net onderin zit.Cindy geniet nog maar lekker,want ik zie dat je nog maar 34 dagen te gaan hebt,en als bij jou de tijd net zo snel gaat als hier is de tijd zo daar dat je weer op nederlandse bodem staat.Oja breng maar een zakje zon mee als je wil!!Groetjes van Oom Arie En Tante Ankie die vanavond het oud jaar vaarwel gaan zeggen.

• 01 Januari 2011 - 15:54

Cis:

Hey Cindy,
    De beste wensen voor het nieuwe jaar. Dat je nog maar veel mooie momenten tijdens het reizen mag meemaken!
    Veel plezier nog!

• 02 Januari 2011 - 08:23

Marly:

halo cindy ik wens jou een gelukig niew jaar xxx marly

• 02 Januari 2011 - 10:01

Tante Ankie:

haaaa Cindy,kerst voorbij,en alweer 2januarie dus hebben we net de kerstboom ook weer verhuist naar de zolder,samen met alle frutsels die dan in de kamer staan.Het heeft flink gevroren vanacht maar nu schijnt er een vriendelijk zonnetje.Ben benieuwd hoe jij de jaarwisseling hebt door gebracht,maar dat lezen we wel in je volgende schrijven,hoop ik.Geniet nog maar meisje en tot schrijfs.

• 02 Januari 2011 - 13:58

Nard En Marly:

nard wil niks zegen xxx nard ha cindy ik schreef dit xxx marly

• 05 Januari 2011 - 12:24

Tante Joke:

Ha Cindy,
    Ik lees zojuist je berichtje over je eerste dagen in Maleisie.
    Al die ontmoetingen met allerlei mensen die je ontmoet doordat je met je rugzak rondreist, leuk.
    Verder ook een heel fijn begin van het nieuwe jaar en geniet van de resterende tijd in Maleisie.
    Wij zijn zojuist weer thuis gekomen vanuit Kijkduin en een weekje camperen bij de boer vlakbij Amsterdam.
    Tot gauw weer.
    xxx Groetjes Tante Joke