Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Cindy Jansen - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

20 December 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ha,
Hoe gaat het met jullie?
Ondertussen ben ik in het leukste gedeelte van Nieuw-Zeeland geweest. Oamura (ik ga er vanuit dat niemand ziet als ik al die plaatsnamen verkeerd schrijf) Pinguins! Kei leuke, kleine, schattige pinguins die met z'n 100e tegelijk 's avonds uit de zee hobbelen om hun jongen te voeden.
In Kaikoura met dolfijnen gezwommen. Nou komt het moeilijke gedeelte voor mij; hoe ga ik uitleggen hoe geweldig dat was? 500 dolfijnen, die rare kunstjes doen in de zee, overal om je heen, onder je door, langs je af. Leuke, nieuwsgierige dieren, die graag komen kijken wat die mensen in een zwart pak in hun zee komen doen. Als je rondjes gaat draaien doen hun dat ook. Veel baby's. Tot ze er genoeg van hebben. Dan gaan alle mensen terug op de boot om naar een andere groep dolfijnen te gaan.
Verder; zwemmen met zeehonden! Die zijn ook niet bang voor mensen. Ik ga niet eens proberen om verder te vertellen hoe dat was. Is ook niet nodig toch?!
Nu mijn laatste dag hier.. In Christchurch. Onderweg veel mensen gesproken die er niks aan vonden. Dat zullen dan wel die zelfde mensen zijn geweest die 8 uur wandelen op het ijs, of een berg beklimmen wel leuk vinden, want ik ben het niet met ze eens. Super mooie tuinen, leuke gebouwen. Ja, er staan op veel plekken hekken omheen door die aardbeving, maarja, de stad ziet er nog steeds leuk en gezellig uit. En omdat het mijn laatste dagen zijn, mag ik van mezelf winkelen, dat zal natuurlijk ook wel meehelpen om een stad leuk te vinden.
Tot de volgende keer vanuit Maleisie.
x

  • 20 December 2010 - 05:14

    Sandra:

    Dolfijnen, zeehonden, pinguins....
    Daar kunnen wij alleen maar van dromen hier. Het enige waar wij nog op wachten zijn ijsberen.
    Ik ga sneeuw ruimen.
    Tot snel op msn!
    xxxxxxxxxx

  • 20 December 2010 - 10:50

    Tante Ankie:

    Hoi Cindy,gister nog even een berichtje getikt van Dunedin en nu ik kijk zie ik dat je in Christchurch bent.Stiekem wel een beetje jaloers als ik dit zo lees.Jeetje zwemmen met dolfijnen en zeehondjes.ik geloof best dat het niet uit te leggen is,hoe leuk dat wel moet zijn.Gelukkig heb je niet zolang gewacht met weer een berichtje te tikken,want we blijven natuurlijk graag op de hoogte met wat je doet en waar je bent.Hier is het nou echt winter,en zoals ons Sandra schrijft wachten we inderdaad alleen nog op de ijsberen haha.Ook ik ga nog even wat sneeuw ruimen bij ons mam,moet er niet aan denken dat die zou vallen.Veel groetjes uit een winters maar mooi Beek en Donk.Tot schrijfs

  • 20 December 2010 - 14:56

    Marian:

    Ha Cindy,
    Wow NZ er alweer bijna op zitten.
    Ik zou nog laten weten waar je zeker heen moest gaan, maar neem aan dat je dat zelf wel ontdekt hebt. Ik vond White Island, Wai-O-Tapu, Waitomo Caves, Frans Josef en Fox glaxier en Queenstown erg mooi. Maar daar vooral het springen etc. Maar las dat jij daar niets op geeft. We zijn ook met een vliegtuigje over Milford Sound gevlogen, super mooi! Pinguins hebben wij bij Otago Pininsula gezien, inderdaad erg mooie beestjes. Mount Cook was ook mooi. Sperm walvis ook gezien? met veel dolfijnen. Ah ja eigenlijk is heel NZ super mooi.
    Heel veel plezier nog en op naar het volgende land...

    Groetjes Marian

  • 20 December 2010 - 19:01

    Tante Joke:

    Ooch wat lijkt me dat toch ook allemaal helemaal geweldig met die
    dolfijnen, zeehonden, en pinguins is trouwens een moeilijk woord)voor die parmantige diertjes. Ik denk dat ik voor al die dieren ook was gegaan en ook voor die wandeling van 4 of 8 uurtjes zelfs met de klim erbij.Maar goed, allemaal fantasie want ondertussen ben ik vandaag op het fietsje glibberend en glijend door de sneeuw gaan werken. En was ook wel mooi hoor want er ligt nu inmiddels een mooi dik pak sneeuw waar ik al fietsend ook heel erg van kan genieten.Nou Cindy was fijn om weer je vervolgverhaal te kunnen lezen enne alvast hele fijne kerstdagen.
    liefs tante Jokexxx

  • 21 December 2010 - 11:21

    Marieke:

    Hee cindy, wat super gaaf allemaal!! echt te gek! xx

  • 23 December 2010 - 15:56

    Sarah:

    Brrr, het is ook koud daar (als ik de weersvoorspelling van deze site moet geloven), of niet?
    Ooh, je hebt nog heerlijk 42 dagen in het vooruitschiet! Lekker!
    Liefs

  • 24 December 2010 - 10:57

    Tante Ankie:

    Ha Cindy,wil even zeggen dat het hier ECHT WINTER is.Niet normaal zoveel sneeuw als er ligt.Heel leuk maar wel oppassen geblazen.

    Groetjes uit een BRRRRRR koud nederland en ook jij fijne kerstdagen en een KNALLEND 2011

  • 25 December 2010 - 12:00

    Stan:

    Hallo Cindy, ik wens jou een heel fijn Kerstfeest en een leuke jaarwisseling!!!

  • 29 December 2010 - 21:23

    Sanne:

    Hej Cindy!

    Super leuk om je verhalen lezen! en natuurlijk stik jaloers! Een hele fijne jaarwisseling en een reisvol 2011!

    Liefs,
    Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Maleisie+Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2011

Beek en Donk

12 Januari 2011

Langkawi

07 Januari 2011

Sandakan

30 December 2010

Kota Kinabalu

20 December 2010

Christchurch
Cindy

Actief sinds 21 Sept. 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 42686

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 10 Maart 2016

Honduras en Nicaragua

07 Maart 2013 - 26 April 2013

Zuid Afrika

03 November 2010 - 10 Februari 2011

Maleisie+Nieuw Zeeland

23 September 2009 - 09 Februari 2010

Mijn eerste reis

09 Juli 2011 - 30 November -0001

Egypte, Filipijnen,

Landen bezocht: